Ik zie het steeds vaker voorbijkomen: “we zijn 2x genomineerd met onze campagne!” “We hebben de prijs gewonnen in categorie X”. “We staan in het dikke boek van organisatie X, trots op deze plaatsing!” Vroeger dacht ik dan altijd: “zo hé, verdikke, dat bureau doet goeie zaken zeg. Dik onder de indruk”. Tegenwoordig ben ik… Lees verder Dikke prijzen winnen? Dikke prijzen betalen.
Patronen doorbreken als “traditioneel-denkende-werkgever”
Sinds 2,5 jaar ben ik naast ondernemer ook werkgever: inmiddels 3 mensen “echt” in dienst. En dat zorgt voor extra uitdagingen: ik wil de leukste en beste werkgever zijn. En een goede werkgever ziet er tegenwoordig anders uit dan vroeger wat mij betreft. En om die goede werkgever te worden moet ik wel diep ingesleten… Lees verder Patronen doorbreken als “traditioneel-denkende-werkgever”
Waarom “eigen projecten” geweldig (en) klote zijn
Eigen projecten en initiatieven. Ze ontstaan vaak uit liefde voor het onderwerp of juist de pijn die je ervaart bij iets. Dit moet er komen óf dit moet en kan juist anders! Een project of initiatief wat geweldig kan zijn, maar daarmee ook geweldig klote, althans dat is mijn ervaring tot dusver. Ik heb de… Lees verder Waarom “eigen projecten” geweldig (en) klote zijn
Slecht nieuws en klote reclame
We hebben dagelijks heel wat zooi te verwerken. Zo zien we elke dag gemiddeld 377 reclames in de vorm van commercials, online banners, buitenreclame of in de winkelstraat. En daar bovenop heb je het spervuur aan negatieve nieuwsberichten op radio, tv en in je feed te verwerken. Dat moet toch anders kunnen? Ik roeptoeter al… Lees verder Slecht nieuws en klote reclame
F*ck groei
Pakkende titel hè? Groei: misschien wel de ziekte van de huidige tijd. Onze leraren en ouders vertellen ons al op jonge leeftijd dat we moeten groeien, meer leren. Je boekhouder of financieel adviseur stuurt aan op meer omzet. Je krijgt zelfs prijzen als je het hardst gegroeid bent qua omzet en werknemers. Hoe meer likes… Lees verder F*ck groei
Gelukmakers of voorwaarden
In de afgelopen 9 jaar dat ik werkzaam ben in de creatieve- en communicatiesector heb ik met én voor tal van opdrachtgevers gewerkt. Van grote multinationals zoals Heineken en Coca-Cola tot kleine sociale initiatieven zoals Bedrijf de Wijsheid en De Groene Stoel, van bedrijven met een grote communicatieafdeling tot bedrijven die pas voor het eerst… Lees verder Gelukmakers of voorwaarden