Waarom “eigen projecten” geweldig (en) klote zijn

Eigen projecten en initiatieven. Ze ontstaan vaak uit liefde voor het onderwerp of juist de pijn die je ervaart bij iets. Dit moet er komen óf dit moet en kan juist anders! Een project of initiatief wat geweldig kan zijn, maar daarmee ook geweldig klote, althans dat is mijn ervaring tot dusver. Ik heb de… Lees verder Waarom “eigen projecten” geweldig (en) klote zijn

F*ck groei

Pakkende titel hè? Groei: misschien wel de ziekte van de huidige tijd. Onze leraren en ouders vertellen ons al op jonge leeftijd dat we moeten groeien, meer leren. Je boekhouder of financieel adviseur stuurt aan op meer omzet. Je krijgt zelfs prijzen als je het hardst gegroeid bent qua omzet en werknemers. Hoe meer likes… Lees verder F*ck groei

Gelukmakers of voorwaarden

In de afgelopen 9 jaar dat ik werkzaam ben in de creatieve- en communicatiesector heb ik met én voor tal van opdrachtgevers gewerkt. Van grote multinationals zoals Heineken en Coca-Cola tot kleine sociale initiatieven zoals Bedrijf de Wijsheid en De Groene Stoel, van bedrijven met een grote communicatieafdeling tot bedrijven die pas voor het eerst… Lees verder Gelukmakers of voorwaarden