Bijna 4 jaar geleden schreef ik een blog met de titel ‘Fuck Groei’. Misschien een beetje provocerend, maar dat was ook precies de bedoeling. Ik wilde duidelijk maken dat groei voor ons geen heilige graal is, geen doel op zich. Groei puur om de cijfers omhoog te zien gaan? Daar zijn we hier niet mee… Lees verder Fuck groei? Misschien toch niet helemaal.
De Verbeeldingsmachine: van idee naar impact
De afgelopen jaren is mijn fascinatie voor storytelling, innovatie en technologie steeds verder gegroeid. Als creatief strateeg en ondernemer zie ik een wereld vol briljante ideeën die vaak op de plank blijven liggen, simpelweg omdat ze te abstract zijn om te communiceren. Een ondernemer met een baanbrekende innovatie, een student met een visie voor een… Lees verder De Verbeeldingsmachine: van idee naar impact
De kracht van verbeelding is de sleutel tot verandering
Je kent het vast, dat gevoel van machteloosheid wanneer goede ideeën, baanbrekende innovaties en belangrijke onderzoeksresultaten en visies niet gehoord worden, en dat juist nu we het zo hard nodig hebben in deze snel veranderende wereld…nou ik kan je vertellen, ik wel! Waar het misgaat? Ideeën, idealen en innovaties zijn vaak te abstract en te… Lees verder De kracht van verbeelding is de sleutel tot verandering
Bedenk goed wat je niet met je tijd doet
De mensen die mij echt goed kennen weten dat ik een fascinatie heb voor tijd. Het begrip, wat je ermee kan op deze wereld en wat vooral ook niet. Ik geloof bijvoorbeeld dat verveling een nuttige besteding is van je kostbare tijd. Deze winter was ik 7 weken met vriendin, kind van 2 en hond… Lees verder Bedenk goed wat je niet met je tijd doet
Stop de eenheidsworst-designs
Ik kán niet de enige zijn die het opvalt. Toch? Al die hippe eettentjes, winkels, logo’s en huisstijlen in verschillende steden en continenten die ondanks de afstand, ontzettend op elkaar lijken. Het zijn de lichte interieurs met robuuste tafels, tegeltjes aan de bar, kaal beton of een uitgebikte bakstenen muur, vintage meubels. Het zijn de… Lees verder Stop de eenheidsworst-designs
Dikke prijzen winnen? Dikke prijzen betalen.
Ik zie het steeds vaker voorbijkomen: “we zijn 2x genomineerd met onze campagne!” “We hebben de prijs gewonnen in categorie X”. “We staan in het dikke boek van organisatie X, trots op deze plaatsing!” Vroeger dacht ik dan altijd: “zo hé, verdikke, dat bureau doet goeie zaken zeg. Dik onder de indruk”. Tegenwoordig ben ik… Lees verder Dikke prijzen winnen? Dikke prijzen betalen.
Patronen doorbreken als “traditioneel-denkende-werkgever”
Sinds 2,5 jaar ben ik naast ondernemer ook werkgever: inmiddels 3 mensen “echt” in dienst. En dat zorgt voor extra uitdagingen: ik wil de leukste en beste werkgever zijn. En een goede werkgever ziet er tegenwoordig anders uit dan vroeger wat mij betreft. En om die goede werkgever te worden moet ik wel diep ingesleten… Lees verder Patronen doorbreken als “traditioneel-denkende-werkgever”
Waarom “eigen projecten” geweldig (en) klote zijn
Eigen projecten en initiatieven. Ze ontstaan vaak uit liefde voor het onderwerp of juist de pijn die je ervaart bij iets. Dit moet er komen óf dit moet en kan juist anders! Een project of initiatief wat geweldig kan zijn, maar daarmee ook geweldig klote, althans dat is mijn ervaring tot dusver. Ik heb de… Lees verder Waarom “eigen projecten” geweldig (en) klote zijn
Slecht nieuws en klote reclame
We hebben dagelijks heel wat zooi te verwerken. Zo zien we elke dag gemiddeld 377 reclames in de vorm van commercials, online banners, buitenreclame of in de winkelstraat. En daar bovenop heb je het spervuur aan negatieve nieuwsberichten op radio, tv en in je feed te verwerken. Dat moet toch anders kunnen? Ik roeptoeter al… Lees verder Slecht nieuws en klote reclame
F*ck groei
Pakkende titel hè? Groei: misschien wel de ziekte van de huidige tijd. Onze leraren en ouders vertellen ons al op jonge leeftijd dat we moeten groeien, meer leren. Je boekhouder of financieel adviseur stuurt aan op meer omzet. Je krijgt zelfs prijzen als je het hardst gegroeid bent qua omzet en werknemers. Hoe meer likes… Lees verder F*ck groei