De Verbeeldingsmachine: van idee naar impact

De afgelopen jaren is mijn fascinatie voor storytelling, innovatie en technologie steeds verder gegroeid. Als creatief strateeg en ondernemer zie ik een wereld vol briljante ideeën die vaak op de plank blijven liggen, simpelweg omdat ze te abstract zijn om te communiceren. Een ondernemer met een baanbrekende innovatie, een student met een visie voor een… Lees verder De Verbeeldingsmachine: van idee naar impact

De kracht van verbeelding is de sleutel tot verandering

https://shorturl.at/rIy9e

Je kent het vast, dat gevoel van machteloosheid wanneer goede ideeën, baanbrekende innovaties en belangrijke onderzoeksresultaten en visies niet gehoord worden, en dat juist nu we het zo hard nodig hebben in deze snel veranderende wereld…nou ik kan je vertellen, ik wel! Waar het misgaat? Ideeën, idealen en innovaties zijn vaak te abstract en te… Lees verder De kracht van verbeelding is de sleutel tot verandering

Stop de eenheidsworst-designs

Ik kán niet de enige zijn die het opvalt. Toch? Al die hippe eettentjes, winkels, logo’s en huisstijlen in verschillende steden en continenten die ondanks de afstand, ontzettend op elkaar lijken. Het zijn de lichte interieurs met robuuste tafels, tegeltjes aan de bar, kaal beton of een uitgebikte bakstenen muur, vintage meubels. Het zijn de… Lees verder Stop de eenheidsworst-designs

Gepubliceerd op
Gecategoriseerd als Create it

Dikke prijzen winnen? Dikke prijzen betalen.

Ik zie het steeds vaker voorbijkomen: “we zijn 2x genomineerd met onze campagne!”  “We hebben de prijs gewonnen in categorie X”. “We staan in het dikke boek van organisatie X, trots op deze plaatsing!” Vroeger dacht ik dan altijd: “zo hé, verdikke, dat bureau doet goeie zaken zeg. Dik onder de indruk”.  Tegenwoordig ben ik… Lees verder Dikke prijzen winnen? Dikke prijzen betalen.

Patronen doorbreken als “traditioneel-denkende-werkgever”

Sinds 2,5 jaar ben ik naast ondernemer ook werkgever: inmiddels 3 mensen “echt” in dienst. En dat zorgt voor extra uitdagingen: ik wil de leukste en beste werkgever zijn. En een goede werkgever ziet er tegenwoordig anders uit dan vroeger wat mij betreft. En om die goede werkgever te worden moet ik wel diep ingesleten… Lees verder Patronen doorbreken als “traditioneel-denkende-werkgever”

Waarom “eigen projecten” geweldig (en) klote zijn

Eigen projecten en initiatieven. Ze ontstaan vaak uit liefde voor het onderwerp of juist de pijn die je ervaart bij iets. Dit moet er komen óf dit moet en kan juist anders! Een project of initiatief wat geweldig kan zijn, maar daarmee ook geweldig klote, althans dat is mijn ervaring tot dusver. Ik heb de… Lees verder Waarom “eigen projecten” geweldig (en) klote zijn

F*ck groei

Pakkende titel hè? Groei: misschien wel de ziekte van de huidige tijd. Onze leraren en ouders vertellen ons al op jonge leeftijd dat we moeten groeien, meer leren. Je boekhouder of financieel adviseur stuurt aan op meer omzet. Je krijgt zelfs prijzen als je het hardst gegroeid bent qua omzet en werknemers. Hoe meer likes… Lees verder F*ck groei